Monday, November 8, 2010

SETIAUSAHA SULIT KEPADA SULTAN KELANTAN KINI BERGELAR DATO’

Sukacita dimaklumkan bahawa Setiausaha Sulit kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia al-Sultan Kelantan, Sultan Muhammad Ke-V, iaitu Nik Mohd Shafriman Nik Hassan, kini bergelar Dato’ setelah beliau dikurniakan dengan Ahli Yang Kedua (Dato’ Paduka) bagi Darjah Kebesaran Setia Mahkota Kelantan Yang Amat Terbilang (Al-Ibrahimi II).

Turut sama menerima gelaran Dato’ adalah salah seorang usahawan terkemuka negara, iaitu Tan Sri Syed Mohd Yusof Tun Syed Nasir, yang lebih dikenali dengan nama Tan Sri Syed Jojo, yang telah dikurniakan dengan Ahli Yang Kehormat Yang Pertama (Seri Paduka) bagi Darjah Kebesaran Jiwa Mahkota Kelantan Yang Amat Mulia (Al-Ismaili I).

Kedua-dua kurniaan tersebut telah dianugerahkan kepada mereka oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad Ke-V di dalam Majlis Istiadat Pengurniaan dan Surat Kepujian Tahun 2010 Kali Ke-3 yang berlangsung pada jam 11.00 pagi, 6 November 2010, di Istana Negeri, Kubang Kerian.

Turut dikurniakan pingat-pingat dan surat di dalam majlis tersebut adalah 244 orang penerima lain membabitkan 55 orang penerima Pingat Bakti, 69 orang penerima Pingat Setia, 72 orang penerima Pingat Taat, 45 orang penerima Pingat Perangai Baik dan seorang penerima Surat Kepujian.

Tahniah diucapkan kepada kesemua penerima darjah-darjah kebesaran, pingat-pingat dan surat ini. Kurniaan ini adalah petanda bahawa jasa bakti anda selama ini amat dihargai. Semoga ia lebih merangsang anda untuk terus memberikan sumbangan pada masa hadapan.